به گزارش خودروکار، این تیونر خودرو، از مرسدس سوپر کوپه AMG ارتقا یافته با ۶۰۴ اسب بخار
قدرت رونمایی کرد. این مرسدس با پسوند AMG-GTS هدف تغییرات پیشرفته و اسپرت
تیونر پیخا قرار گرفت و به ظاهری جدید، آیرودینامیک و موتوری قدرتمندتر
ارتقا یافت.
موتور ۴ لیتری این خودرو با دو توربو شارژر، به همان شکل باقی مانده، اما قدرت آن حدود ۱۰۰ اسب بخار افزایش یافته و به ۶۰۴ اسب بخار رسیده، گشتاور این مرسدس از ۶۵۰ نیوتن بر متر به ۸۴۰ نیوتن بر متر(برای درک بهتر میزان گشتاور این خودرو به گشتاور پژو ۲۰۶ موتور ۱.۴ لیتری تولید داخل که ۱۱۸ نیوتن بر متر است اشاره میکنیم!) و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیز به ۳.۷ ثانیه ارتقا پیدا کرده. به قول مارکوس پیخا، مدیر تیونینگ پیخا "در سه سوت به ۳۲۸ کیلومتر در ساعت میرسد!”
چه چیزی تغییر کرده؟
در زاویه دیگر، زیر سپری ها و رکاب فیبر کربن، هواکشهای دو طرف سپر جلو و بال عقب خودرو در سرعت بالا به چسبیدن آن به زمین کمک میکند و جلوه ظاهری خودرو را هم بهبود بخشیده است. البته بال نصب شده AMG سر جای خود است با این تفاوت که بال جدید با امکان بالا و پایین رفتن، خودرو را تا مرز اتومیبیل های RSR(بال این خودرو های مسابقه ای بزرگتر و بالاتر از خودروهای معمولی قرار دارد) میرساند. اگزوز خودرو با ۴ لوله دوجداره ۹ سانتیمتری تقویت شده و صدای غرش خودرو طوری شده که به نظر میرسد مبارز میطلبد! و از حالت خودروهای استاندارد کمی فاصله گرفته.
جای ابهام است که پیخا لاستیک های یوکوهاما ۲۷۵/۳۵ ZR19s را در جلو و ۳۰۵/۳۰ ZR20s را در عقب خودرو تغییر نداده است، چرا که این لاستیک ها برای سرعت ماکزیمم ۳۲۸ کیلومتر در ساعت ساخته نشدهاند؛ شاید تیونر خودرو امکان بیشترین سرعت در اتوبان های آلمان را در نظر نگرفته!
تغییرات ناخوشایند
LED های نصب شده در زیر رکابها، و پنج LED نصب شده در زیر سقف بیشتر شبیه بازی های Need For Speed شده! اما ممکن است بعضی ها این تغییر را هم بپسندند.
منبع: دنیای ماشین